Hij zal langzaam dood gaan, vooral door de zeer droge lucht in huis, zet je hem een koele lichte hal, dan gaat hij wat langer mee, moet wel echt goed licht zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, hij zal het gauw te warm en te droog krijgen.
Bovendien wil hij uitgebreid wortels kunnen maken en dat kan niet in een pot.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.jhvdpol-coniferen.com/Buxus/sempervirens/planten.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een buxus KAN binnen overleven, zoalng deze zeer licht & koel staat. Het is geen plant die goed tegen droge lucht of donker kan, en zal snel weg kwijnen in bv een woonkamer.

In plaats van een Buxus kan je bv een ficus benjamina nemen, welke het binnen veel prettiger vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buxus, een altijdgroene heester
Veel mensen verzorgen buxus als een mediterrane struik. Deze altijdgroene heester is nochtans een wereldburger die je ook ver buiten Europa aantreft. Geen enkele plant scoort beter qua veelzijdigheid, al moet je er wel wat geduld voor hebben want erg snel groeit buxus niet.

Toegevoegd na 17 minuten:
voor de uitleg ga naar de site
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ie in een pot staat dan kan ie wel overleven binnen.

Maar als ie eenmaal in de grond heeft gestaan en van de vrijheid heeft genoten, wil de buxus niet meer terug in een pot en zal de buxus dood gaan van ellende.

Waarom zou je een buxus binnen willen zetten; er komt een bepaalde geur af, waar ik niet blij van word. Dus lekker buiten heeft de buxus het beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hovenier waarschuwde mij een buxus niet binnen te zetten. Binnen ruikt je hele kamer binnen een dag naar kattenpis.
Dus of hij het redt of niet, het is geen aanwinst.
Ivana
14 jaar geleden
Hij kan het overleven als je hem optimaal verzorgd. hij moet zo veel mogelijk licht hebben, in een ruime pot staan,
op zijn tijd bemest worden, en veel besproeien of benevelen zeker als de lucht in huis droog is bijv.( in het stookseizoen) De beste plaats voor binnen is natuurlijk een serre, maar die heeft niet iedereen.
Maar een buxus doet het buiten in de vollegrond het beste
dus niet in een pot.