Ik heb open plekken in mijn nieuw gezaaide grasveldje. Groeit dat snel dicht, of moet ik terug naar de winkel voor nog een zak met zaad ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
47K

Het beste antwoord

Dat ligt aan jou zelf !
Graszaad komt gemiddeld binnen 10 dagen op .
En als die kale plekken net zo groot zijn als jou hand bv dan groeit die ook langzaam zelf wel dicht .
Maar dat duurt wel iets langer dan 10 dagen voor die kale plek helemaal dicht is .
Ik zou zeggen laat de natuur zijn werk doen .

Toegevoegd na 1 dag:
Schraap nu een beetje zand weg van een kale plek .
Dan kun je zien of de zaadjes al aan het kiemen zijn .
Zo ja : dan niets doen .
Zo nee : dan kun je beter bijzaaien .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij kwam het al na 4 dagen op. Ik heb het 9 dagen geleden ingezaaid. Die kale plekken zijn wel een stuk groter dan mijn hand. Het hele veld is nu ongeveer voor 60 % dichtgegroeid. En het is al zeker 5 cm hoog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om al die kale plekken weer in te zaaien is ook geen optie .
Of je moet alles weer opnieuw inzaaien .
Ik zou nog even afwachten met opnieuw inzaaien .
Geef de zaaitjes die dieper in de grond zitten ook een kans om op te komen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie nu het een paar dagen later is, toch wel hier en daar een nieuw setje sprietjes verschijnen.
Dus ik denk dat het wel dichtgroeid binnen een maandje.
Het was ook een zak voor 25 m2, en het veldje is maar 12 m2.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aha : dan liggen er nog veel verbogen zaadjes !

Andere antwoorden (4)

Dit hangt af van hoe je het gezaaid hebt als je alles gewoon goed en gelijk hebt verdeelt zou het gewoon dicht moeten groeien. Zo niet dan zou ik naar het tuincentrum gaan en advies vragen over je gazon. Ze zullen uitleggen wat je moet doen en of je eventueel extra moet zaaien of andere middeltjes moet gebruiken.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, ik dacht, ik vraag het gewoon hier. Er zijn hier bergen mensen met tuintjes waarvan sommigen ook wel eens gras gezaaid hebben.
Dat tuincentrum is echt heel ver fietsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk Toerist daar zitten we hier voor!
Als jij je grasveld echt mooi wilt hebben kun je het beste doen wat jc54 antwoord dus zul je toch dat hele eind moeten fietsen!
De snelste manier om van een mooi vol gazon te genieten is bijzaaien. Goed sproeien (als het niet regent) en niet te vlug maaien. Laat het gras gerust zo'n 15cm. lang worden voor dat je het de eerst keer maait. De eerst keer niet te kort maaien, geleidelijk aan de grasmaaier lager instellen.
Succes!!!
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Lekker duidelijk antwoord zonder allemaal verhalen er om heen ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, ik laat het eerst flink lang worden. Heb trouwens ook nog geen grasmaaier.
Het beste is het terug inzaaien met de hark ruw inkrabben, opnieuw inzaaien en dan plattrappen.
Indien nodig regelmatig besproeien met water.

Het is beter zo want anders zal u veel vlugger onkruid krijgen op die kalle plekken !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik jouw was zou ik het bij zaaien,waarom wachten?
Met een klein weekje komt je zaad al op,geef je nog even een goede tip,laat je gras zaad een nachtje in water staan,daarna meng je het met tuin grond,en dan je kalen plekken opvullen.
Suc6
burgos