Hoe kan ik zien hoeveel plaats er nog op de harde schijf van mijn pc is?

Ik heb een oude Dell pc gekocht . Die heeft Windows 7 met licentie. Ik heb hem pas 2 weken en afgezien van wat nieuwe foto's en mijn e-mail zet ik er niets op. Maar nu zegt hij steeds dat er onvoldoende geheugen beschikbaar is. Ik wil dus graag zien waarom hij dat zegt. Ben benieuwd waarom die harde schijf bijna vol is.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7.4K
SimonV
7 jaar geleden
Onvoldoende geheugen zal op je virtuele geheugen slaan. Druk op [CTRL] [SHFT] [ESC]
Kies processen.
Kun je daar zien wat veel geheugen in beslag neemt?
SimonV
7 jaar geleden
En kies Prestaties: dan kun je zien hoeveel je hebt, hoeveel beschikbaar en vrij is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In geval van foutmeldingen: geef de volledige foutmelding letterlijk weer en probeer hem niet te vertalen in je eigen woorden. De details zijn vaak belangrijk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Even het antwoord:
Het staat bij Deze PC/Mijn PC. Maar ook als rechterrmuisklikt op de schijf en dan op eigenschappen klikt.

Antwoorden (1)

Ruimte harde schijf
Klik op Start -> "Mijn computer" en je ziet per schijf hoeveel ruimte er nog beschikbaar is.
Om te zien welke bestanden veel ruimte innemen, kun je gratis programma's als WinDirStat, SpaceSniffer of Treesize installeren.
Met Ccleaner kan het ook:
- Download Ccleaner
https://www.piriform.com/ccleaner/download
- Start het programma en ga naar Gereedschap -> Schijfanalyse.
- Kies Analyse
Je kunt met Ccleaner ook veel overbodige bestanden weghalen.

Onvoldoende geheugen
Om te zien welke processen veel geheugen in beslag nemen:
Druk op [CTRL] [SHFT] [ESC] (of rechtermuisklik Taakbalk -> Taakbeheer starten)
Kies Processen.
Kies Prestaties: dan kun je zien hoeveel geheugen je hebt, hoeveel beschikbaar en hoeveel vrij is.
SimonV